5 NIEZAWODNYCH SAMOCHODÓW FRANCUSKICH za 15 tys. złotych #TOP 54 MotoTester

5 NIEZAWODNYCH SAMOCHODÓW FRANCUSKICH za 15 tys. złotych #TOP 54 MotoTester

20 grudnia, 2021
39 komentarzy
Samochody



Prezentacja 5 ciekawych samochodów francuskich, które kupicie za około 15 tys. złotych

#citroen c4 #renault megane #peugeot 308

Importowane z Youtube

Add comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Comments (39)

Michał Kot

Od ponad 20 lat poruszamy się z żoną francuzami i chyba zamiłowania nie zmienimy. Pierwszy był Peugeot 406 2,0 HDI 110 KM z 2000 r, który kupiliśmy w salonie w Polsce. Jak łatwo obliczyć, ma 21 lat oraz przelatane ponad 450 kkm i nadal porusza się żwawo, jakby dopiero co wyjechał z salonu. Oczywiście, miał bardzo dużo wymienianych części zarówno eksploatacyjnych jak i "grubszych" typu sprzęgło 2 masowe, koło pasowe wału korbowego (najbardziej awaryjna część ze wszystkiego co jest nawieszane na silniku) oraz wielokrotnie i upierdliwie padająca wtyczka elektryczna przy pompie pomocniczej paliwa w baku. Jednak sam silnik, jego układ wtryskowy Common Rail (typu Bosch), wtryskiwacze i pompa WC, nie były tknięte ręką mechanika.

Dodam, że dbam o niego jak tylko mogę, na przykład dolewając przed każdym tankowaniem olej 2T do 2-suwów w proporcji 1:100. Oczywiście obowiązkowo regularna wymiana wszystkich filtrów oraz olej silnikowy najwyższej klasy. Dzięki dolewaniu oleju 2 T do paliwa silnik oraz przede wszystkim układ wysokiego ciśnienia paliwa mają zapewnione doskonałe smarowanie.

Jest to mój patent na długowieczność silnika diesla tego typu. Przypominam – wymagającego nie tylko genialnej czystości i jakości paliwa, ale nade wszystko SMARNOŚCI. Jest to zupełnie niedoceniany element w sytuacji gdy ok. 2006 roku usunięto z ON siarkę w ramach ekologii i przez to paliwo stało się za "suche". Dodam, że producenci paliw nie zastąpili jakimiś środkami zastępczymi usuniętej siarki. Wobec systemu wtryskowego, a przede wszystkim wobec pompy WC, jest to sytuacja katastrofalna. Dlatego, że wskutek "suchego" paliwa ściśle spasowane tłoczki i cylinderki w pompie WC (pary precyzyjne) zaczynają trzeć o siebie jak papier ścierny o papier ścierny. Następuje zdzieranie wzajemnie z powierzchni par precyzyjnych opiłków, tzw. "złotych wiór". Które krążą po całym obwodzie paliwowym, zapychając nieusuwalnymi opiłkami niezwykle precyzyjne i bardzo drogie wtryskiwacze elektromagnetyczne lub piezoelektryczne. Powoduje to całkowite zniszczenie układu wtryskowego, a w konsekwencji całego silnika, gdyż naprawa i usuwanie opiłków niejednokrotnie przekracza cenę nawet nowego samochodu.

Piszę o tym tak rozwlekle, gdyż zazwyczaj programy jak powyżej nie poruszają tych niesłychanie ważnych kwestii podczas robienia filmów o charakterze rankingów.

Od roku natomiast jesteśmy posiadaczami tym razem Citroena C5 X7 combi z silnikiem 2,0 HDI 163 KM (125 kW) z 2013 r. Dodam, że ma wbudowany układ wtryskowy Common Rail Delphi najnowszej generacji, tj, z pompą wysokiego ciśnienia 2-tłoczkową i rewelacyjnymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Matko kochana, jak bosko ten silnik pracuje, jak "cichutko, leciutko i prędziutko". Niejeden dał się nabrać, że to benzyniak. Ale niestety z FAP-em, tj nieszczęsnym filtrem cząstek stałych, zmory wszystkich silników diesla. Ten filtr przysparza najwięcej problemów, gdy nie zadba się odpowiednio i na czas o całokształt stanu techniczego silnika. Na przykład jakość i smarność paliwa okazuje się sprawą kluczową w tej kwestii. Gdy paliwo jest za "suche" – tak jak wspomniałem poprzednio – to trące o siebie tłoczki i cylinderki stwarzają coraz większy opór rozrządowi. W skrajnych przypadkach pasek rozrządu przeskakuje o kilka ząbków lub urywa się i następuje kolizja tłokowo-zaworowa. Co równa się praktycznie zezłomowaniu silnika. Ale to jeszcze nie koniec problemu. Nadmierna ilość spalin zatyka w błyskawicznym tempie zarówno FAP jak i inne elementy oczyszczania spalin jak EGR, przepustnice powietrza, układ dolotowy/wylotowy, etc.

Jedynym więc ratunkiem jest znów dolewanie na własną rękę oleju 2T, pierwotnie przeznaczonego do kosiarek i pilarek 2-suwowych. Podkreślam z naciskiem – to ustrzeże silnik przed katastrofą opiłkową oraz przeskokiem paska rozrządu o kilka ząbków lub całkowitym jego zerwaniem. Nie ma natomiast negatywnego wpływu (dolewka 2 T) na spalanie. Nie zagraża FAP-owi, EGR, ani jakiemukolwiek elementowi współpracującemu. Silnik nie kopci, pracuje bardzo cicho, nie traci mocy i nie ma jakichkolwiek innych niepokojących objawów. Dolewam olej 2T od ponad 15 lat przy każdym tankowaniu i silniki dzięki temu pracują jak "igły". I to od początku czynię z nowym nabytkiem.

Zakończę ciekawostką, w jaki sposób sprawdzałem, czy silnik Common Rail w C5 wydziela opiłki metalu czy nie. Żeby było jeszcze zabawniej, to czyniłem to na odległość, gdyż nie mogłem być obecny przy zakupie, była tylko żona z synem. Oboje kompletni ignoranci motoryzacyjni. Żona mimo to i tak była "napalona" od razu na cytrynkę jak przysłowiowy szczerbaty na suchary…

Dyktowałem więc żonie przez telefon, co należy zrobić, a ona przekazywała właścicielowi oraz mechanikowi, który był celowo zawezwany na pomoc. Otóż należy zdjąć pokrywę z puszki paliwa, wyjąć papierowy wkład filtra i przy silnym oświetleniu obserwować dno puszki filtra. Jeżeli ujrzy się choćby jeden opiłek metalu, to samochód jest całkowicie zdyskwalifikowany z uwagi na niebezpieczeństwo, o którym wspomniałem wyżej. Na szczęście okazało się, że dno filtra było czyściutkie, a paliwo przejrzyste i klarowne. I tylko dlatego pędzidło trafiło do nas.

Nom Nomek

Moja połówka kupiła w 2011 roku Renault Clio 3 1.5dCi z przebiegiem 70.000km. Na dzień dobry wymieniła tarcze, klocki i rozrząd, bo nie wiadomo czy przebieg oryginalny.
Przez 10 lat na naprawy wydała 250zł na akumulator, bo oryginalny wysiadł po 9 latach.
Tylko olej i filtry, ale mało przejechała, bo tylko 40.000km po mieście. 😉
A i oponki, na wielosezonowe ok. 1000zł.

MsLiextreme

Właściciele francuskich aut sa bardzo dumni ze swoich aut mimo ze ładują w nie kase bez końca twierdząc przy tym ze to auta bezawaryjne.tak samo wspomina sie fiaty 126p ktore jebały sie na potęge ale remont silnika 20 lat temu kosztował 500zł wiec wystarczyl remont i wszyscy zadowoleni 😁

Piotr Guli

#Mototester
Kurde nawet tu komentarz dodałem, aj gapa ze mnie, sorki.

a czemu c3 picasso, a nie c4?
pomijąc wygląd ;p

dodam, że rodzina dopiero będzie się powiększać więc 3 osoby będą jeździc+wózek

ciekawe czy instalacja gazowa pomniejszy bagażnik

Michał Kot

Od ponad 20 lat poruszamy się z żoną francuzami i chyba zamiłowania nie zmienimy. Pierwszy był Peugeot 406 2,0 HDI 110 KM z 2000 r, który kupiliśmy w salonie w Polsce. Jak łatwo obliczyć, ma 21 lat oraz przelatane ponad 450 kkm i nadal porusza się żwawo, jakby dopiero co wyjechał z salonu. Oczywiście, miał bardzo dużo wymienianych części zarówno eksploatacyjnych jak i "grubszych" typu sprzęgło 2 masowe, koło pasowe wału korbowego (najbardziej awaryjna część ze wszystkiego co jest nawieszane na silniku) oraz wielokrotnie i upierdliwie padająca wtyczka elektryczna przy pompie pomocniczej paliwa w baku. Jednak sam silnik, jego układ wtryskowy Common Rail (typu Bosch), wtryskiwacze i pompa WC, nie były tknięte ręką mechanika.

Dodam, że dbam o niego jak tylko mogę, na przykład dolewając przed każdym tankowaniem olej 2T do 2-suwów w proporcji 1:100. Oczywiście obowiązkowo regularna wymiana wszystkich filtrów oraz olej silnikowy najwyższej klasy. Dzięki dolewaniu oleju 2 T do paliwa silnik oraz przede wszystkim układ wysokiego ciśnienia paliwa mają zapewnione doskonałe smarowanie.

Jest to mój patent na długowieczność silnika diesla tego typu. Przypominam – wymagającego nie tylko genialnej czystości i jakości paliwa, ale nade wszystko SMARNOŚCI. Jest to zupełnie niedoceniany element w sytuacji gdy ok. 2006 roku usunięto z ON siarkę w ramach ekologii i przez to paliwo stało się za "suche". Dodam, że producenci paliw nie zastąpili jakimiś środkami zastępczymi usuniętej siarki. Wobec systemu wtryskowego, a przede wszystkim wobec pompy WC, jest to sytuacja katastrofalna. Dlatego, że wskutek "suchego" paliwa ściśle spasowane tłoczki i cylinderki w pompie WC (pary precyzyjne) zaczynają trzeć o siebie jak papier ścierny o papier ścierny. Następuje zdzieranie wzajemnie z powierzchni par precyzyjnych opiłków, tzw. "złotych wiór". Które krążą po całym obwodzie paliwowym, zapychając nieusuwalnymi opiłkami niezwykle precyzyjne i bardzo drogie wtryskiwacze elektromagnetyczne lub piezoelektryczne. Powoduje to całkowite zniszczenie układu wtryskowego, a w konsekwencji całego silnika, gdyż naprawa i usuwanie opiłków niejednokrotnie przekracza cenę nawet nowego samochodu.

Piszę o tym tak rozwlekle, gdyż zazwyczaj programy jak powyżej nie poruszają tych niesłychanie ważnych kwestii podczas robienia filmów o charakterze rankingów.

Od roku natomiast jesteśmy posiadaczami tym razem Citroena C5 X7 combi z silnikiem 2,0 HDI 163 KM (125 kW) z 2013 r. Dodam, że ma wbudowany układ wtryskowy Common Rail Delphi najnowszej generacji, tj, z pompą wysokiego ciśnienia 2-tłoczkową i rewelacyjnymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Matko kochana, jak bosko ten silnik pracuje, jak "cichutko, leciutko i prędziutko". Niejeden dał się nabrać, że to benzyniak. Ale niestety z FAP-em, tj nieszczęsnym filtrem cząstek stałych, zmory wszystkich silników diesla. Ten filtr przysparza najwięcej problemów, gdy nie zadba się odpowiednio i na czas o całokształt stanu techniczego silnika. Na przykład jakość i smarność paliwa okazuje się sprawą kluczową w tej kwestii. Gdy paliwo jest za "suche" – tak jak wspomniałem poprzednio – to trące o siebie tłoczki i cylinderki stwarzają coraz większy opór rozrządowi. W skrajnych przypadkach pasek rozrządu przeskakuje o kilka ząbków lub urywa się i następuje kolizja tłokowo-zaworowa. Co równa się praktycznie zezłomowaniu silnika. Ale to jeszcze nie koniec problemu. Nadmierna ilość spalin zatyka w błyskawicznym tempie zarówno FAP jak i inne elementy oczyszczania spalin jak EGR, przepustnice powietrza, układ dolotowy/wylotowy, etc.

Jedynym więc ratunkiem jest znów dolewanie na własną rękę oleju 2T, pierwotnie przeznaczonego do kosiarek i pilarek 2-suwowych. Na zasadzie: "Kto smaruje, ten jedzie". Podkreślam z naciskiem, to ustrzeże silnik przed katastrofą opiłkową oraz przeskokiem paska rozrządu o kilka ząbków lub całkowitym jego zerwaniem. Nie ma natomiast negatywnego wpływu (dolewka 2 T) na spalanie. Nie zagraża FAP-owi, EGR, ani jakiemukolwiek elementowi współpracującemu. Silnik nie kopci, pracuje bardzo cicho, nie traci mocy i nie ma innych niepokojących objawów. Dolewam olej 2T od ponad 15 lat przy każdym tankowaniu i silniki dzięki temu pracują jak "igły". I to od początku czynię z nowym nabytkiem.

Zakończę ciekawostką, w jaki sposób sprawdzałem, czy silnik Common Rail w C5 wydziela opiłki metalu czy nie. Żeby było jeszcze zabawniej, to czyniłem to na odległość, gdyż nie mogłem być obecny przy zakupie, była tylko żona z synem. Oboje kompletni ignoranci motoryzacyjni. Żona mimo to i tak była "napalona" od razu na cytrynkę jak przysłowiowy szczerbaty na suchary…

Dyktowałem więc żonie przez telefon, co należy zrobić, a ona przekazywała właścicielowi oraz mechanikowi, który był celowo zawezwany na pomoc. Otóż należy zdjąć pokrywę z puszki paliwa, wyjąć papierowy wkład filtra i przy silnym oświetleniu obserwować dno puszki filtra. Jeżeli ujrzy się choćby jeden opiłek metalu, to samochód jest całkowicie zdyskwalifikowany z uwagi na niebezpieczeństwo, o którym wspomniałem wyżej. Na szczęście okazało się, że dno filtra było czyściutkie, a paliwo przejrzyste i klarowne. I tylko dlatego pędzidło trafiło do nas.

Jose CarvLho

Peugeot Citroen great cars the best of the world. 🤗😇🙏

Dariusz Kaszuba

Najlepszy budżetowy samochód to Peugeot 307 1.6 benzyna polift!!!. Kto miał, ten wie. Dołożyć mu nowoczesną stacje multimedialną i prawie jak Tesla 😉😁. Skórka, czujniki parkowania, grzane dupki, nowoczesna stacja multimedialna z kamerkami i nie potrzeba nic więcej. Dożucasz gaz do 1.6 benzynki i chodzi zajebiście. I jeszcze wam zostanie z budżetu 15k zł.

Piotr Guli

11:40 @Mototester czyli w Peugeot 308 są tylko dwa dobre silniki? na resztę nie ma co paczeć?
jeśli tak to kurde znalezienie tych dwóch jednostek będzie ciężkie, a wręcz awykonalne do 16 tys :/ ?

Domestos

Gdzie C5 ?????

Robocze Robocze

czy jest jakiś francuz z tak dobrymi fotelami jak np w seacie?

AsZu

witam jakie audi a3 byś polecił za 30 k jaki silnik i który rocznik wymagania aby sie nie psuł ciągle tak 2009r w góre fajnie jak by było quattro ale nie musi być uzywać bd do szkoly w jedna strone 7 km i raz na jakiś czas dłuzsza trasa

Pierre Pajdoklakis Czwarty

"Niezawodne francuskie auto."Niezły oksymoron heh.

Michał Z

Panie Mototesterze, co pan powie na temat Citroena C4 z silnikiem benzynowym 1.6 VTI 120 km? Czy jest to ten sam silnik który Pan polecił do Peugeot 308?
Dziękuję z góry.

majuxd1

Czekamy na odc z corollą verso II

Piotrek Piotrek

za 15 tys to niektóre auta chyba rozbite trzeba kupować

Michał Skwierczyński

Super odcinek ! Sam mam c5 z 2005 r 2.0 hdi i bardzo ja sobie chwalę jak za ten rocznik komfort jest naprawdę wysoki i nie wiele ustępuje nowszym auta 🙂 pozdrawiam

Janusz Olejnik

Dzień dobry! Uważam, że jeśli Pan porównuje Megane z Golfem to powinien Pan poprzeć jakimiś dowodami. Np. mówi pan ,że Megane ciasne z tyłu , a Golfie nie ma mowy, chociaż też ma podobną ilość miejsca. Jak się porównuje to rzetelne .

easybuckett

Fajny odcinek, mógłbyś zrobić filmik o Hyundaiu Coupe(wady,zalety) nie obraziłbym się😅.

papak

mam cytrynkę c2 z silniczkiem 1,6 benzynka Idealny na miasto, wszędzie się zmieści. Niezawodny polecam

Marcin

Nie do końca jest to tak z peugeotem 307 jak tu został opisany bo wersja poliftowa została pozbawiona chorób wieku dziecięcego no i przedewszystkim wszystkie silniki benzynowe były dobre choć ten 1.4 to był straszny mół.

Rodo THX

Berlingo jak najbardziej polecam.

Daniel daniel

Mam 308 2008 w 2.0 hdi, fajne autko, ogólnie faktycznie co spotka się ten model to albo 1.6 hdi albo benzyna, 2.0 hdi bardzo mało, a to jest lepszy wybór niż 1.6

Bart Dyn

Od 11 lat jeździmy citroenem C3 Picasso 1,4 benzyna, obecnie ma 160k przebiegu nigdy nas nie zawiódł, osiągi bez szału, ale do miasta jest idealny

TixesTV Pl

Ja mam Renault Megane 3 GrandTour 1.5 dCi 106 KM od 1,5 roku i do dziś żadnej awarii!! Rodzina zadowolona z zakupu. A co najlepsze to to, że zakupiłem ją w zakresie 15k zł. Nigdy jej nie sprzedam!

Kamil Golański

Ja mam Citroena C5 2.0 Hdi w kombi i Kocham ten samochód! Nigdy mnie nie zawiódł, polecam każdemu

Malgosia

Ja sie waham miedzy kupnem 308 a citroen c3, ale tak od 2017 roku bardziej. Ktore by Pan polecil? Pozdrawiam.

Undecided

Od ponad dwóch lat jeżdżę 308 hatchback z 2013 roku, 1.6 hdi i go uwielbiam baaaaaardzo 😍

M-toto

ja mam citroen c3 Picasso 2018 rok świetne

Konrad Stróż

Dziękuję za film. A czy w tym 308 , nie była takiego 1.6 HDI co w C4 który omówiłeś?

Neror

Czy golf 6 1.6 na lpg to samochod godny polecenia ? Myślałem nad golfem lub Astrą J, którą bym też przerobił na Lpg. Niestety czytałem ze astra ma wadliwą skrzynie biegów

bohemat

Reno Megan ze sprawdzonego źródła i w sensownym stanie za 15 tys. Jak masz to biorę na strzała, serio

Marcin

głos trochę inny niż zwykle. Uważam nadal że najlepszy na YouTube 😁😁😁😜😜😜

Yo ziom

Wkońcu fajna muzyczka w tle , super zestawienie aut 😉

Сергей Гудзь

Fajny obcinek, no benzyna się skończyła niezawodna w 307 taka jak 1,6, 2.0, a w 308 to masakra, niestety tyłko hdi

Damond

Jak zwykle super odcinek. 🙂
Jedyne czego mi brakuje na polskim YouTube to pokazywanie Amerykańskich aut które posiadają cudowne silnik benzynowe wręcz budowane pod LPG. Miejsca w środku ogrom i praktycznie wszystkie są siedmioosobowe np. Cadillac Escalade, Chevrolet Tahoe lub Suburban, Chrysler Aspen, Dodge Durango, GMC Yukon, Lincoln Navigator.
W dzisiejszych czasach już nie ma takiego problemu z częściami i serwisem jak kiedyś a szkoda pomijać takie naprawdę ciekawe propozycje.

Andrzej Szwarc

Bardzo fajny screen promujący film👍 Propozycje na każde potrzeby!

Aleksander Kozak

15k na citroena c4 to troche malo, minium 20k na cos w dobrym stanie.

Sebastian Jaszczur

Świetny odcinek ,brakuje materiałów na yt co do Francuzów. Ten kanał rośnie w oczach . Oby tak dalej!

robert lisowski

dzięki za odcinek z franzuzami bardzo się podobają nie wykluczone że kiedyś kupie franzuza