
Kiedyś manual był szybszy, zrywniejszy, kojarzył się z motosportem. Dzisiaj wszystkie te cechy przejęły automatyczne przekładnie Czy są warte dopłaty, czy trzeba ich się bać, które psują się najbardziej? Miłego odbioru!
Importowane z Youtube
Zabrakło jednego ważnego elementu koszty eksploatacji nigdy nie przebija skrzyni manualnej. Dziękuję
Panie Adamie oczywiście to wszystko prawda co Pan powiedzial o automatycznych skrzyniach, jednak ze warto było by dodać jeszcze ze użytkownicy automatów powinni również używać hamulca ręcznego a przynajmniej na pochyłościach, ponieważ kiedy auto znajduje się zaparkowane na wzniesieniu lub pochyłości i chcemy przerzucić z P na D a auto nie jest zabezpieczone chamulcem ręcznym to w tym momencie w skrzyni biegów dzieją się bardzo zle zeczy powstają bardzo duże naprężenia co możemy nawet odczuć na dzwoni zmiany biegów. Więc warto o tym również pamiętać aby nasz automat poprawnie funkcjonował i abysmy mogli dłużej się nim cieszyć.
Słuchajcie gościa jeśli lubicie swoje 4 kolka. By the way.,,,, kiedyś myslalem ze automat beee. Mylilem się. Moj Lexus Gs 450h nawrócił mnie 😀😀😀😀
Świetny materiał 👍👍. Ja praktycznie całą moją karierę kierowcy przelatałem automatami, pomijając okres początków kiedy w manulalu był maluch, duży fiat i Polonez. Reszta, czyli około 30 lat automaty. W tej chwili posiadam pojazd ze skrzynią e-CTV (nie mylić z CTV, one nie mają technicznie nic ze sobą wspólnego poza członem w nazwie). Dla mnie wspaniała sprawa – cisza, te liniowe przyspieszanie, legendarna już bezawaryjność. Trzeba się tym nauczyć jeździć na nowo ponieważ charakterystyka jazdy że skrzynią e-CTV może na początku zniechęcić. Generalnie taki czy inny – tylko automat.
Ano właśnie… materiał świetny, dużo info chociaż jeszcze więcej jest do powiedzenia. Pan Michał z M4K Garage tez na ten temat mówił i zwrócił uwagę na różnice w podejściu do eksploatacji automatów w Europie i w USA. otóż w Europie we wszystkich instrukcjach do aut z automatycznymi skrzyniami jest info, że oleju nie wymieniamy bo można go ożywać dożywotnio… Oczywiście to "dożywotnio" to jest do około 140 tyś km.. co jest w instrukcji ale jako odnośnik bardzo małym drukiem. Natomiast w tych samych samochodach , które idą dla klienta w USA jest w komorze silnika ogromna nalepka z wykrzyknikiem i informacją, że olej należy wymieniać np co 30 tyś km…. nasuwa się pytanie DLACZEGO? ano dlatego, że w USA jest inne prawo, i gdyby ktoś nie wymienił tego oleju i jeździł na nim "dożywotnio" i auto by się zepsuło albo jeszcze kierowca poniósł jakąś szkodę z tego tytułu to odszkodowanie jakie by zasądził sąd by firmę rozłożyło zwłaszcza jeśli takich pozwów było by dużo więcej. U nas w Europie sprawa jest nie do wygrania…. a prócz tego chodzi o sprzedaż…. gdyby auta wytrzymywały 20 lub 30 lat to kto by nowe kupował? Druga sprawa to sprawa oleju do skrzyń automatycznych. Często jeśli już chcemy wymienić lub uzupełnić (dolać) olej w skrzyni to w warsztatach jest dolewany 'olej do skrzyń automatycznych'.. to kolejne zabójstwo skrzyni… należy dolewać lub wymieniać olej taki jak producent zaleca ze wszystkimi cyframi i literami w specyfikacji oleju… wtedy skrzynia zamiast 200 tyś wytrzyma 400 tys… To nie jest moja opinia ale jednego z fachowców, który ma kanał na YT i warsztat naprawiający automatyczne skrzynie, gość ma warsztat koło Grudziądza… pozdrawiam….
Przekazuje Pan super informaje.Posługuje się Pan prostym zrozumiałym językiem.Szacunek dla Pana.
Jechałem automatem ze skrzynią DSG i silnikiem 190KM z momentem 320Nm. Przy "depnięciu" skrzynia zrzucała 2 biegi w dół. Więcej było wycia silnika niż wgniatania w fotel. Po co przy takiej mocy i momencie wchodzić na 4.5 tysiąca obrotów? Można nad tym jakoś zapanować?
Nie cierpię automatu nie wiem czemu po prostu nie lubię nimi jeździć tak jak nie lubię z tempomatem jeździć. Ale teraz już jest bardzo trudno kupić BMW serii 5 ze skrzynią manualna jeszcze mi sie udało ale w następnych chyba już nie będzie 🙁
Panie Adamie, jeśli powstanie kolejny odcinek o automatach warto powiedzieć kilka słów na temat użytkowania ich w warunkach górskich. Jestem ciekaw Pana zdania.
Są producenci, którzy nie zalecają wymiany oleju w skrzyni biegów!!! Pytanie co zrobić z taką skrzynią przy np. 200K przebiegu – zmieniać, czy już zostawić (mówią, że wymiana przy takim przebiegu może przynieść odwrotne efekty)?
Owa marka to np. Mazda.
CVT w Hybrydach Toyoty są nie do zajechania 😀 A w ponadto można "wrzucać" biegi jak auto jeszcze się toczy, elektronika zmieni dopiero położenie jak będzie to już bezpieczne dla mechaniki.
Obecnie, prywatnie Sharan 4×4, 184 Km, DSG 7, bez przesady: 7 osób w 2 – tonowym pocisku, z łopatkami 🤭👍, ale tym razem olej zmienię przy 60 tkm. A silnikowy + reszta co 15 tkm i w 🖕 mam ASO 🤭
Ciężarówki/TIR-y 🤪 TYLKO i wyłącznie skrzynie w automacie. Ekologia 🖕😢🤣 Swojego czasu Scania żądała dopłaty za manual 🤭❓😳
Audi a6 2.5 V6, multi tronic ??? 340 tkm bez zmiany oleju??? Nic nie znalazłem w książce, sam nic nie zrobiłem. Brak wiedzy ⚠️🤭😢 lata temu… Skrzynia rewelacja 👍Naprawa skrzyni w ASO DE przewyzszała wartość auta. Radio wyłączone, słuchałem pracy V6 🤭
Jeździłem manualem i też twierdziłem że nie dla mnie automat po pewnych wakacjach w trójmieście i staniu w korku 2h powiedziałem dość kupiłem automat ale nie miałem doświadczenia przejechałem się autem kumpla i powiedział że szybciej nauczę się jeździć automatem niż później wrócić do manuala i tak było teraz uważam tylko automat.
Jak stoję na przejeździe kolejowym i czekam 5 minut na pociąg to mogę wrzucić N czy mam stać na D z hamulcem?
Pseudo wsiowym fachowcom moge p[owiedziec że Forda T^-Bird 3.8L w automacie użytkowałem przez 24 lata i nigdy nie miałem z nim żadnych kłopotów z wyjątkiem …wymiany oleju w silniku ,wymiane oleju w skrzyni.
Amerykanie na to maja swoja metodę.Nie używaja Lewej nogi przy automacie i na wszelki wypadek wystawiaja ja przez okno jak łokieć
Panie Adamie proszę mi doradzić jakie używane auto w automacie kupić,ewentualnie na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego samochodu?zależy mi na na tym żeby auto nie było duże, takie miejskie,na dojazdy do pracy ewentualnie czasami poza miasto,oszczędne i żeby potem części były niedrogie i łatwo dostępne:)
Moja CVT w W169 wytrzymała +400 000 km
Naprawa to koszt 9000 pln
Zerwało łańcuch
A przy +450 000 km zepsuł się sterownik mechatroniki
Koszt : 2400 pln + robocizna kolejne 2000 pln
Swietny kanal. Dla miłośników motoryzacji miód na uszy, same konkrety a przy tym kultura słowa jak u polonisty.👍👍
Fajnie, aczkolwiek Pertyn mocno żałuje, że w PL nie uczy się trzymać lewej nogi na hamulcu, znasz jego argumenty?
Przy 2-3-D też należy koniecznie stawać, czy jednak nie? Słyszałem, że jak do przodu jedzie, to nie. Ktoś wyjaśni różnicę?
Mam automat w 2 autach. Bmw 1 2017 i Mercedes C.2017. Bmw 213.000km i Merdeces 47.000km.
Nigdy nie miałem problemów, chociaż zaznaczę ze w BMW automat lepiej się domyśla co chce zrobić 😉
P. Adamie. Nie ma w żadnym samochodzie ciężarowym automatycznej skrzyni biegów. Są to skrzynie zautomatyzowane, ale nie automatyczne. Komputer za kierowcę ujmuje gaz przy zmianie biegów, wciska sprzęgło, zmienia bieg i ponownie dodaje gazu. Żaden automat nie wytrzymał by takiego momentu obrotowego.
ja się tylko dziwię ludziom, którzy potrafią wydać 20k PLN na remont skrzyni ZF, kiedy prawie nową używkę można kupić za 2k PLN…Owszem, nikt nie ma pewności, że nie kupi zepsutej, ale często można ją sprawdzić w aucie przed demontażem.
Przyzwyczajony zostałem do samochodów ze skrzynią manualną, raz zdarzyło mi się prowadzić samochód w automacie, definitywnie większy komfort w automacie.
od 30 lat jeżdżę automatami i od zawsze hamuję lewą nogą a gazu dodaję prawą, to jest tak jak z pisaniem lewą ręką, niektórzy tak mają.
Witam.
Ponieważ w Nissanie nie licząc oleju (bo wiadomo musi być oryginalny) za wymianę oleju w automacie liczą sobie jak za zboże (i nie koniecznie będzie to sumiennie zrobione) , czy może Pan Panie Adamie polecić jakieś dobry renomowany warsztat który wie co robi! a nie wymieni bo wymieni bo "Pan Stasiu" zrobi wszystko, bo tak to i ja sam mogę sobie wymienić.
Najlepiej w Warszawie lub okolicach.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
Peugeot 1007 Auto 1,6 działa! bez napraw 180 tys. przebiegu. Coś dodacie?
Audi twierdzi, ze skrzynie ZF są bezobsługowe i nie wymienia się w nich oleju, ZF mówi, że się wymienia 🙂
Podzielam opinie o automatach,jestem użytkownikiem dróg publicznych od 11 lat i od początku jeżdżę na automacie,super sprawa,komfort i relax. Rok temu kumpel wymienił mi olej w skrzyni biegów,który był już czarny i polecił żebym raz jeszcze wymienił po 2000 km niestety nie dotrzymałem słowa ale jak ujadę 10 dych km to wymienię oleje i filtry wszystkie razem w komplecie plus filtr powietrza. Puki co skrzynia chodzi bezawaryjnie.Pozdrawiam
Dziękujemy za odwiedziny i mamy nadzieję że znaleźliśmy dla Państwa auto z importu.