Chevrolet Camaro: towarzysz dla fanów prędkości
Chevrolet Camaro: towarzysz dla fanów prędkości

Chevrolet Camaro: towarzysz dla fanów prędkości

[ad_1]

Pierwsze skojarzenia z samochodem sportowym to opływowy kształt i mocny silnik. Amerykańskie propozycje o drapieżnym wyglądzie i sporej liczbie koni mechanicznych pod maską to najchętniej kupowane samochody sportowe na świecie. Jednym z nich jest od wielu lat Chevrolet Camaro.

Zaczyna się legenda

W 1964 r. całym Detroit wstrząsnęła premiera pierwszego Forda Mustanga – innowacyjny samochód sportowy, który zapoczątkował tzw. auta Pony, był wielkim sukcesem sprzedażowym. General Motors zazdrościł swojemu konkurentowi takiego sukcesu i postanowił szybko zareagować.

Wiosną 1965r. pojawiły się pierwsze plotki o konstrukcji nowego Chevroleta, który do tej pory z powodzeniem ukrywał się pod nazwą „Pantera”. Pod koniec czerwca 1966 r. amerykańscy dziennikarze motoryzacyjni otrzymali telegram z zaproszeniem na spotkanie stowarzyszenia SEPAW (Towarzystwo na rzecz Zwalczania Panter ze Świata Motoryzacji), czyli imprezę marketingową promującą nowy samochód.

Pierwsza prezentacja nowego Chevroleta odbyła się w Detroit 12 września 1966 roku, a dwa tygodnie później został zaprezentowany pod oficjalną nazwą Chevrolet Camaro. Samochód trafił do sprzedaży kilka dni później.

Camaro, towarzysz

Skąd wzięła się nazwa tego popularnego modelu i co właściwie oznacza? Zapytano o to przedstawiciela Chevroleta, na co odpowiedział: „To złośliwe małe zwierzę, które zjada Mustangi”. Początkowo uważano, że nie ma żadnego znaczenia, ale później okazało się, że słowo „Camaro” zostało zaczerpnięte przez twórców Chevroleta ze słownika francusko-angielskiego z lat 30. XX wieku i oznacza „towarzysz”, „przyjaciel”. Zakładano, że taka nazwa miała podkreślać ścisły związek człowieka z maszyną. Co więcej, idealnie pasował do innych modeli z tamtych czasów – większość z nich zaczynała się na literę „C” – Corvette, Corvair, Chevelle, Chevy II.

Ewolucja legendy

Chevrolet Camaro ma cztery generacje. Pierwszy z nich miał imponująco szeroką ofertę – był dostępny w osiemdziesięciu fabrycznych konfiguracjach, a czterdzieści dodatkowych akcesoriów otwierało nowe możliwości modyfikacji auta. Samochód dzielił podwozie i większość części z Pontiac Firebird. Camaro I okazał się sporym sukcesem, a to w dużej mierze ze względu na stosunkowo niską cenę – niecałe 2500 dolarów za model podstawowy (dziś około 17500 dolarów). Kultowy Camaro był sporą konkurencją dla Mustanga, ale nie zdołał dogonić wyników legendarnego rumaka. Dlatego Chevrolet zdecydował się wypuścić kolejną wersję Camaro.

Druga generacja została niestety wprowadzona w trudnym dla amerykańskiej motoryzacji okresie. W latach siedemdziesiątych ceny paliw poszły w górę, dlatego zaczęto obstawiać małe samochody z oszczędnymi silnikami. Wzrosła też świadomość bezpieczeństwa na drogach: władze zmieniły przepisy, aby zmusić firmy motoryzacyjne do projektowania bezpieczniejszych samochodów. W ciągu kilkunastu lat istnienia na rynku, generacja II przeszła kilka liftingów i modyfikacji.

Generacja III trafiła do sprzedaży w latach 80. – powrót do wyścigowej prędkości. Zmienił się również wygląd auta, zwłaszcza kształt maski. Camaro III został wyposażony w kilka innowacji technicznych: m.in. automatyczna skrzynia biegów.

Generacja IV to kryzys Camaro. Od połowy lat 90. gama silników często się zmieniała. Rok 2001 odcisnął swoje piętno na marce, sprzedając zaledwie 29 000 samochodów, co było sporym ciosem w porównaniu ze sprzedażą poprzednich generacji. To sprawiło, że Chevrolet zdecydował się przypomnieć sobie Camaro.

Po trzyletniej nieobecności na rynku pojawiła się koncepcja nowego Camaro. W 2007 r. podczas premiery produkcyjnej ukazał się film „Transformers”, w którym prototyp nowego Camaro zadebiutował jako Bumblebee. Taka promocja wywołała zainteresowanie nowym modelem i już w 2009r. trafił do sprzedaży. Generacja V okazała się wielkim sukcesem i ponownie obudziła konkurencję Mustangiem.

Najnowsza VI generacja pojawiła się w maju 2015r. i jest nieco ulepszoną wersją poprzedniej generacji.

Przez lata Chevrolet Camaro zdobył na rynku reputację kultowego samochodu sportowego. W 2011 roku co trzeci samochód sportowy sprzedawany w Stanach Zjednoczonych był Chevroletem Camaro lub Corvette. Ale nie tylko Amerykanie stawiają na Camaro, bo kierowcy nie tylko zza oceanu doceniają moc silnika i poczucie „utknięcia w fotelu”.

[ad_2]

Importowane z Polskich stron motoryzacyjnych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Recent Posts

Wyślij Wiadomość

Jakub Wilk
Edytor

Dziękujemy za odwiedziny i mamy nadzieję że znaleźliśmy dla Państwa auto z importu.

Wielokrotnie nagradzany, rodzinny salon sprzedaży nowych i używanych pojazdów w kilku lokalizacjach w całej Warszawie. Gwarancja najniższej ceny i najlepszej obsługi klienta.
Copyright Auta Importowane © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodaj się do naszej bazy! Wyślemy tobie nowe samochody które właśnie importowaliśmy z USA. No Yes AllEscort