Czy każdy SUV musi mieć napęd 4x4? Poradnik Kierowcy
Czy każdy SUV musi mieć napęd 4x4? Poradnik Kierowcy

Czy każdy SUV musi mieć napęd 4×4? Poradnik Kierowcy



Kiedy warto mieć napęd na cztery koła? A kiedy spokojnie możemy z niego zrezygnować? Obejrzyj nasz poradnik. Powiemy o plusach i minusach 4×4. Zapraszamy na film.

Partnerem odcinka jest Das WeltAuto – https://www.dasweltauto.pl/pl.html

Zobacz także: https://www.dasweltauto.pl/pl/poradnik-dasweltauto/czy_warto_wybrac_auto_z_napedem_4x4.html

Chcesz wiedzieć więcej?
– Nasz kanał (subskrypcja): http://www.youtube.com/user/autocentrumkropkapl?sub_confirmation=1
– Nasza strona: http://www.autocentrum.pl/
– Facebook: http://www.facebook.com/AutoCentrumPL
– Instagram: https://www.instagram.com/autocentrum.pl/

Przydatne linki:
https://www.AutoCentrum.pl/filmy/
https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/
https://www.autocentrum.pl/auta/
https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/
https://www.autocentrum.pl/oceny/
https://www.autocentrum.pl/usterki/
https://www.autocentrum.pl/spalanie/
https://www.autocentrum.pl/vin/

Importowane z Youtube

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwagi (37)

Wojtek Z

Wiele osób uważa że napędy AWD to są tylko przydatne jak się jeździ w terenie lub po wiejskich drogach. Stały napęd na cztery koła (nie mylić z jazdą z blokadami dyfrów!) przydaje się, moim zdaniem, przede wszystkim podczas jazdy na normalnych drogach z normalnymi prędkościami (90-110) w różnych okolicznościach pogodowych. Samochód taki dzięki AWD nie jest ani podsterowny, ani nadsterowny = dużo trudniej wylądować w rowie na zakręcie 🙂
Na codzień jeżdzę Bmw X5 pierwszej generacji (ma stały napęd na 4 koła = jak w Subaru. Dopiero po lifcie z xDrive jest naped na tył + dołączany przód) i to jest niesamowite jak ponad 2 tonowe auto na zakrętach trzyma się drogi jak przyklejone 🙂

Robo I

Widok SUVa mielącego przednią osią na śniegu, piachu lub innej małoprzyczepnej nawierzchni jest żenujący. Takie auto nie musi mieć blokady dyfrow, ale 4×4 to pakiet obowiązkowy.

Arkadiusz Olborski

Zastanawia mnie jedna rzecz: do jakiej kategorii zaliczyć SUVa z blokadą dyferencjału? Czy Jeep Grand Cherokee ówczesnej generacji to również SUV?

to Ja

hmmm. mamy dwa identyczne wozy- Ty z 4×2 a ja z 4×4. Zgadnij kto szybciej sprzeda auta?? 90% klientów szujkając SUVa, szuka cztero-napędowca. Bo lekki teren, bo sliski asfalt, bo przyczepa kempingowa, bo wstyd w zimie się zakopać "terenówką" Miałem dużego amerykańskiego SUVa z napędem rozłączanym. Fakt jest taki ze – jak powiedziałes- nie jest on nam potrzebny na codzień. Jednego roku uzyłem 4×4 moze z 4 razy aby podjechać pod jakąś oblodzona górkę.
Ale ja uwazam , iż posiadanie "kastrata" jest absolutnie bez sensu. Zapytaj w BMW o stosunek sprzedanych wszystkich aut serii 5 i 7 – jak to ma się procentowo sprzedaż xdrive to napedu na tył? Albo w Audi. ABSOLUTNIE NIE POLECAM ZAKUPU AUTA TYPU SUV Z NAPEDEM NA JEDNA OŚ!!. Moje skromne zdanie.

Mateusz Jaskuła

Pierwszy raz oglądam twój film i nie bardzo wiem co autor miał na myśli.
Ja uważam, że napęd 4X4 to przede wszystkim bezpieczeństwo. Auto z 4×4 trudniej wpada w poślizg , a już jak wpadnie to łatwiej jest opanować.
Jak dla mnie 4×4 powinien mieć każdy samochód. Od Aygo do Rolce .

Jestem Nieśmiertelny

Szczerze nie rozumiem napędu na przód ale to może dlatego że wychowałem się na Mercedesie, BMW I Jeepie i trochę dziwnie się czuje jak mam tą świadomość że przednia oś dostaje tak po dupie że jednocześnie skręca i rozpędza samochód a tylna jest tak jakoś lużna.
To tak jakby mieć bezwładne nogi i jeździć na wózku tylko za pomocą rąk. Może to dlatego że mam jeepa grand cherokee a nie jakieś renegade z silnikiem 1.4 bez stałego 4×4?

Jakub Niziołek

Fajny był by off roadowy test C-HR z napędem na przód

R M

SUV musi mieć 4×4, chociaż nawet bmw oferuje w X6 na rynek usa napęd na tył w wersji sdrive 35i

Jebaka PiSd

Jeździłem kilkadziesiąt lat z napędem na przód i już nigdy do tego nie wrócę, tylko stały quattro.

EmhyrV Emrais

Kupiłem 4×4 bo czasami muszę jechać zanim odśnieżarki przejdą

Bartosz Koolins

Nastepny Odc. Czy w tiguanie turbina musi wytrzymac 90 tys km ? A mistrzostwo to opylic tableta za 400 zl za 8 tys z lipa mapa 😀

MareszeK

Prawdziwy SUV musi mieć, SrUV już nie, proste ;_)

Michal S

SUV to samochodziki dla dziewczyn na dojazdy do sklepów, do szkół, przedszkoli, żłobków, wiec taki napęd sie przydaje, np zimą.

Amik78

Mam Kadjara 2×4. Jeszcze nie było komentarzy na temat napędu ale na pewno będą. Zgadzam się z Zacharem, nie każdy potrzebuje 4×4. Wolałem lepsze wyposażenie a i tak najgorszy teren jakim jeżdżę to szuter na działkę. Crossovery mają także inną zaletę, wysoko się do nich wsiada. Mam 2m wzrostu i klękanie do samochodu oraz uprawianie jogi by włożyć nogi pod kierownicę jest uciążliwe (szczególnie dla osób z problemami kręgosłupa).

Pecet

proca ma trzy:)

Mietek123459 Mietek123459

Przepraszam bardzo podniesione kombi Volvo V90 CC ma większy prześwit niż niejeden SUV na rynku .

outdoorowy

No i co teraz? Zapewne dalej będę szukał zegarka wodoszczelnego do 200 m, a nigdy nie nurkowałem, zapewne samochód wybiorę z napędem na 4 koła, a jedyny teren na który wyjeżdżam to moje podwórko. 🙂 To już tak chyba po prostu jest w nas. Przezorny zawsze ubezpieczony.

MateuszVIBE

w napędzie 4×4 jest równomierne i co za tym idzie znaczne mniejsze zużycie opon i innych tego typów podzespołów, więc na autostrady dużo lepszy, napęd. na 4 koła m.in. w Fordzie, Mercedesie jest prawie bezawaryjny.

Radosław Płaszewski

Pierwszy

Greg Gringo

Poradnik kupującego Automat czy Manual ?

Rafal Majchrzak

Dzień dobry 🙂
Podobał mi się filmik i ujęcie tematu. Podkreślenie kilkukrotne "nie oceniamy który lepszy" też na plus, dodaje wrażenia rzetelności.
Średnio jednak do narracji pasują kadry z "terenu". Albo fragmenty jak np. 5:10 zupełnie nie oddają trudności pokonywanego wzniesienia albo większość samochodów z polskich dróg nie miałaby z nim problemu. Nie bardzo widzę o jaką trudność tam chodzi.

Norbert P.

Zapomniano dodać o jednej jeszcze rzeczy… W górach przy jakichkolwiek podjazdach żenująco wygląda SUV z napędem na jedną oś… Jasne, w warunkach extremalnych tylko prawdziwe terenówki dają radę. Sam mam auto z AWD (nie terenówka). Gdyby następnym autem również byłby SUV – ponownie wybrałbym napęd na dwie osie.

sykipeja

Jak ktoś kupuje SUVa 4X4, a jeździ w 80% trasy dom – praca – zakupy , czyli po mieście, to nie jest do końca normalny. Ale to takie polskie – "mam sruva 4X4" . Chuj że ten napęd wykorzysta z 4, 5 razy przez okres posiadania auta 😀

Sebastian Bieliński

Nie

franek316

To porównanie miałoby sens jakbyście jeszcze wjechali tam fabią

Adrian

Za mało konkretów, coś tam świta, ale nie wiadomo gdzie. Napęd na przód dobry jest dla lekkich i niemocnych SUV-ów, które mają być tanie. Napęd na przód w samochodzie o mocy znacznie ponad 200 koni traci jakikolwiek sens. Natomiast spalanie w erze coraz nowocześniejszych i wydajniejszych silników jest coraz mniej zauważalne tak jak klimatyzacja, której użycie może zmarnować obecnie około 5% mocy maksymalnej.

PS. Napęd na 4 koła nie gwarantuje dojazdu do domku letniskowego nawet z wyczynowymi oponami off-road i mocnym silnikiem i reduktorem. Prawdziwą terenówkę poznać można po snorkelu i wyciągarce bez których te auta aż tak dzielne nie są.

Krzysztof Wszołek

Gdyby SUVy rzeczywiście miały cyt. "służyć rekreacji, dłuższym wyjazdom i przewożeniu większej ilości bagażu" to by były kombiakami 😉
Aha – następny film proponuję "CZy SUVy rzeczywiście potrzebują większych silników niż 1.2 i dlaczego jednak nie", oczywiście ze Skodami w tle 😉

Jan Palony

Który z tych samochodów z pierwszych 35 sekund filmu to SUV? Żaden, więc czemu mowa jest tu o suvach? To jakieś popierdółki, a nie suvy

Radosław Nowak

Napęd na obie osie jest znacznie mniej wytrzymały niż napęd na jedną oś. Typowe usterki to głośna praca i szarpanie napędu.

ERYK Polska Zachodnia

Dla mnie sprawa jest prosta :
Primo po pierwsze kwestia najważniejsza czyli KASA :zarabiam 4-5 k pln / miesiąc kupuję 4×2 , zarabiam 10-15 k pln/miesiąc kupuję 4×4 bo napewno bezpieczniej ….
no i druga kwestia KLIMAT : mieszkam w Zakopanem czy Suwałkach staram się kupić 4×4 ,
jak mieszkam w Zielonej Górze (gdzie są 4-6 dni ze śniegiem w roku ) raczej 4×2 wystarczy .

Piotr Sieradz

Coraz gorzej, w testach już tylko samochody grupy VW…

Jarek S.

Tak na marginesie odnośnie wodoszczelności zegarków i bardzo mylnego ich oznakowania 😉
300m = WR300 = 30 ATM = 30 Bar:
zegarki z klasą wodoszczelności 300 m to zegarki, w których można nurkować z butlą do kilkudziesięciu metrów.

Eye Love To See

Prześwit, który ma każdy SUV i każdy kompakt, czy mieszczuch z lat 80tych i początku 90tych 🙂

Sonnyy1231

Akurat mustang musi mieć V8 ! haha 😀

Ernest J

Zachar przecież w zegarkach 200m wodoszczelności tyczy się ciśnienia statycznego. Polecam TikTalk, tam jest to wyjasnione

Kunbal

W dobie 'pakietyzacji' wyposażenia to osoba która szuka SUV'a w automacie od razu ma napęd 4×4 w tym aucie. Jak w maju szukałem auta to tylko praktycznie takie były w ofercie z sensownym wyposażeniem i silnikiem. Osobiście używam 3ciego SUV'a z napędem na 4 koła i uważam, że lepiej go mieć niż nie. Niekoniecznie musi to być taki napęd jak oferuje Hyundai czy Mitsubishi, że możemy sami sobie koła poblokować, wystarczy system AWD z Hondy CRV.

thelorem

Jak patrze na te sraki na kolejnym z rzedu filmie to mi sie obiad odbija

Recent Posts

Wyślij Wiadomość

Jakub Wilk
Edytor

Dziękujemy za odwiedziny i mamy nadzieję że znaleźliśmy dla Państwa auto z importu.

IMPORT/EXPORT NA SAMOLOCIE - CHORY SPOSÓB - GTA ONLINE

IMPORT/EXPORT NA SAMOLOCIE - CHORY SPOSÓB - GTA ONLINE

admin
4 stycznia, 2022
DONATE(Przeczytam twoj donate w poniedzialkowym odcinku „PYTANKA”): https://tipanddonation.com/plbachuspl-4463 —————————————————- Instagram: https://www.instagram.com/to_ja_bachus/ —————————————————- ZAPRASZAM NA DISCORDA: https://discord.gg/VjSBP9K —————————————– #gtaonline...
Wielokrotnie nagradzany, rodzinny salon sprzedaży nowych i używanych pojazdów w kilku lokalizacjach w całej Warszawie. Gwarancja najniższej ceny i najlepszej obsługi klienta.
Copyright Auta Importowane © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodaj się do naszej bazy! Wyślemy tobie nowe samochody które właśnie importowaliśmy z USA. No Yes