
95, 98 czy 100 oktanów? Do jakich samochodów stosować paliwo 100 oktanowe, jak Shell V-Power Racing.
Zarówno benzyna wysoko-oktanowa jak i nisko-okatnowa dostępna w tej chwili w Polsce to E5. Oznacza to, że obydwa rodzaje benyzny zawierają do 2,7% tlenu. Generalnie kaloryczność paliwa maleje ze wzrostem zawartości tlenu. Porównując zatem benzynę bez biokomponentów (E0) z benzyną zawierającą do 5% biokomponentów (E5), E0 może mieć wyższą kaloryczność.
Drugą własnością, która wpływa na kaloryczność paliwa jest jego gęstość. Im wyższa gęstość tym wyższa kaloryczność. Benzyna wysoko-oktanowo może mieć gęstość wyższą niż nisko-oktanowa.
Ze względu na powyższe trudno jest zgodzić się z uogólnieniem, że benzyna wysoko-oktanowa ma niższą kaloryczność. Może tak być, ale może być również odwrotnie, co uzależnione jest od składu benzyny z konkretnej partii produkcyjnej. Taką konkluzję możnaby ew. wyciągnąć porównując dwie konkretne partie produkcyjne benzyny wysoko- i nisko-oktanowej.
Zapisz się na szkolenie do Akademii Moto Doradcy :
– WWW : https://motodoradca.tv/szkolenia/
Zajrzyj do mnie na sociale :
– INSTAGRAM : http://motodoradca.tv/instagram
– FACEBOOK : http://motodoradca.tv/facebook
Subskrybuj kanał :
– MOTO DORADCA : http://motodoradca.tv/subskrybuj
Wszelkie pytania związane z poradami, zakupem auta i eksploatacją proszę kierować w komentarzach pod filmem, lub poprzez stronę : https://motodoradca.tv/zakupauta/
Materiał powstał przy współpracy z Shell.
Importowane z Youtube
Ja mam Cuprę 300 i leję tylko 98 z orlenu, bądź lotosu. Raz z ciekawości zalałem 95 i był to ostatni raz, gdyż auto potrafiło szarpnąć, podejrzewam że był to owy stuk w silniku, No a ostatnio zalałem full bak Shell V power 100 za 340 zł i mam wrażenie że silnik pracuje ciszej i powiedziałbym – aksamitniej.
Po wyjeżdżeniu baku z shell v power wracam do 98, bo cena v power powala ( 6.80 zł / litr )
Ja do Crossa 4t 125 z 2017 roku leje od dwóch lat setkę jeszcze nic nie jeblo
Mam pytanie. Czy Pewny Jesteś, że nasze 98 to to samo co w np. Niemczech.Jezdzilem różnie i mam wątpliwości, pozdrawiam.
Shell v-power to też 95 a nie 98. Jest to 95 z większą ilością dodatków
Tak to prawda tankuje od kilku miesiecy v power 95 i rzeczywiscie widze roznice w zaplonie jak i dynamice. A mam wolnossaca jednotke.
Ja do Peugeot iOn leje z gniazdka 220-230V. Peugeota 3008 2.0HDi 163km ON Verva. Suzuki DL 650 V-Strom BP 95 bo tak zaleca producent. A zalecenia sa nie wymyslane tylko sprawdzane ze tak ma byc najlepiej. SPALANIE STUKOWE
Vpover z shela w Seicento 1.1 mpi robiło odczuwalną różnicę w przyspieszeniu. A do tego GPS pokazwyał 195km/h jak się bujnęło.
I wiem, że pewnie wiele osób napisze, że to jakaś bezedura, ale Ci co widzieli to sami nie dowierzali…
Żeby w takim pięknym plenerze postawić furę z takim szpetnym ryjem to powinno być karalne .
W filmiku było mówione o mniejszej smarowności, ciekawi mnie czy v power 95 też ma mniejszą smarowność.
Ja do zwykłego Polo leje pół baku 95 i drugie pół 98
Nie wiem czy to wrażenie ale mam takie że przyjemniej się jedzie i jednak ta praca jest bardziej wyrównana
BMW x3, silnik benzyna 30i czyli 252KW, zalecane paliwo 95 ale w zeszłym roku często pokonywałam trasę Warszawa-Gdynia-Warszawa na 100 z shell i mogę powiedzieć tylko tyle ,że ten samochód „ latał”. Praca silnika idealna, inna niż na paliwie 95.
No ale to było rok temu, zanim paliwo tak podrożało :/
Witam Panie Waldemarze. Odcinek z wieloma informacjami, jednak i tak nie moge dojsc do tego czy lepiej czy nie? Posiadam Mitsubishi Lancer 1.6 ClearTec Mivec, na klapce od wlewu widnieje informacja 95+ Octane. Czyli producent niby dopuszcza tankowanie wyzszymi oktanowosciami. Ale czy to cos w rzeczywistosci da w tym silniku? Czy to jednak strata pieniedzy? Czy ten "plusik" jest dla picu czy silnik rozpozna inne paliwo i doda te 3 KM? Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam.
Dziękujemy za odwiedziny i mamy nadzieję że znaleźliśmy dla Państwa auto z importu.