
X-drive, 4-Matic, quattro, 4×4… te skróty oznaczają napęd na cztery koła. Czy warto w niego inwestować, kiedy się przydaje? Ile kosztuje jego zakup i eksploatacja? O tym wszystkim w tym odcinku pogadanek! Miłego odbioru!!
Importowane z Youtube
fajny materiał choć doszukałem się pewnej nieścisłości: pierwszym autem osobowym 4×4 nie buło audi… napęd ten został wprowadzony przez Jensena w modelu Interceptor bodaj w 67roku. Model ten jednak nie był hitem sprzedaży więc na upartego można by go pominąć jednak Subaru Leone w roku 1971 było już masowo sprzedawane i jak wiadomo obdarowane 4×4 dłuuuugo przed Audi.
Jakie w latach 80. i 90. były opony zimowe do samochodów? Jakie w latach 80. i 90. miały samochody standardowy system stabilizacji ruchu na zakrętach oraz kontroli trakcji? Czasy się zmieniły i każdy nowy samochód jest wyposażony w system stabilizacji ruchu na zakrętach oraz kontroli trakcji, a także zmieniła się przyczepność opon zimowych.
Wcześniej jeździłem wyłącznie autami przednionapędowym, ale odkąd kupiłem pierwsze 4×4 (a jest to tylko haldex 4 gen) to nigdy już się nie zdecyduję na auto przednionapędowe. Komfort jazdy i przyspieszenie w każdych warunkach – nieopisany. Do tego spalanie wcale NIE (!) jest wyższe niż w podobnym aucie przednionapędowym jakie użytkowałem wcześniej…
Panie Kornacki, uwielbiam 'Zakup kontrolowany", w którym czasem musi Pan hamować wybuch śmiechu na wypowiedzi kierowców o danym samochodzie. którzy nie mają pańskiej wiedzy ale chcą czymś zabłysnąć. Jednak o napędzie 4×4 dopadł Pana wielkomiejski styl życia. Niech Pan pomyśli o miasteczkach co nawet powiatem nie są, np w warmińsko-mazurskim. Tu nie ma ruszania od świateł do świateł tu jest podjazd pod stromy wjazd na skrzyżowanie gdzie samochody z przednim napędem wymiękają gdy na jezdni jest lód. Były zimy gdy na ulicach jeździły tylko traktory i suvy 4×4 i to z większym prześwitem. 20 ty stopień odśnieżania jak za PRL-u. Naprawdę powinniście się czasem wybrać superautem na prowincję gdzie czasem nawet GPS zawodzi, ugoszczę najlepiej jak potrafię, pewnych potraw Pan na pewno nie jadł.
Zawsze marzył mi się taki napęd w aucie. Teraz skutecznie się z niego wyleczyłem. Lepiej odpuścić te kilka jazd w ciągu roku, niż mieć dwie świnki skarbonki (auto i napęd 4×4). Pozdrawiam.
Raz awd zawsze awd.
Fajnie jest to rozwiązane w Volvo. Tam zawsze jak się rusza jest zapięte 4×4. Auto analizuje jazdę i jeżeli nie ma takiej potrzeby odłącza tył. Jak tylko komputer stwierdzi, że 4×4 jest potrzebne momentalnie dopina tył.
Uważam że najlepiej rozwiązany napęd 4×4 jest zastosowany w samochodach Pajero 2 ( super select ) i Jeep Cherokee XJ .
Dzięki za info! Fajny materiał. Wydaje mi się jednak, że to Subaru jako pierwsze wprowadziło 4WD w osobówce – Subaru Leone 4WD
Ja na pierwsze auto kupiłem słynne i legendarne quattro w a6 c5 i powiem szczerze że owy napęd działa na plus tego auta. Wiadomo że audi ma silnik na zderzaku i prowadzenie z tym napędem jest lepsze, owszem waga auta wrasta co za tym idzie spalanie, natomiast napęd sam w sobie przydaje się. Mimo że zimy w Polsce są jakie są to podjazd pod byle jaką góreczkę nie jest problemem, a zarzucenie bokiem o 2 w nocy na ośnieżonym parkingu daje frajdę i pozwala młodemu kierowcy nauczyć jak auto się zachowuje gdy wpada w poślizg.
W roku 2018 Zakupiłem auto Subaru Forester XT z napędem stałym 4×4( uwaga ciekawostka innych nie ma🤣) nie Man zastrzeżeń jedyny błąd który popełniłem (posłuchałam szwagra😉) że nie złożyłem instalacji gazowej polecam tym którzy planują takie auto zakupić żeby przemyśleli montaż instalacji LPG to po prostu się opłaci 15 litrów benzyny przy dynamicznej jeździe ( tu następna ciekawostka inaczej tym autem się nie da 🤣) podsumowując zakładajcie „GAZ”!!! 😊
Jakie rady pan Andrzej może dać odnośnie tego auta np. Skrzyni biegów itp…
Ja nawet w pizzeri zamawiam tylko 14. Quattro.
Stop hybrid , go smog!
Dziękujemy za odwiedziny i mamy nadzieję że znaleźliśmy dla Państwa auto z importu.