Sprowadził auto po stłuczce. Ma je zezłomować i zapłacić karę. Do 300 tys. zł!

Sprowadził auto po stłuczce. Ma je zezłomować i zapłacić karę. Do 300 tys. zł!

31 grudnia, 2021
24 komentarze
Samochody



Czy urząd może nakazać złomowanie sprowadzonego auta? Na co zwracać uwagę sprowadzając samochód z USA? Czy sprowadzając samochód grozi nam kara za nielegalny import odpadami?
kontakt: motoprawdayt@gmail.com

Importowane z Youtube

Add comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Comments (24)

M G

oni sie do tarcia hrzanu nienadają

Mazby2

witam.śledzę z uwagą Pana filmy. czy poruszał Pan kiedyś temat, żeby OC było na kierowcę a nie na samochód? mam 4 pojazdy i 4 Oc….a przecież nie mogę jechać wszystkimi naraz!!! gdyby OC bylo na kierowcę to bym nie płacił 4 opłat . no i ciekawostka… jak mam szkodę to powyższa mi się OC na….wszystkie 4 pojazdy!!!!!!

Marek Kaczmarek

Witam
Pojazdy elektryczne uszkodzone zgodnie z dyrektywa uni europejskiej nie podlegaja naprawie tylko utylizacji. I nawet z pakistanu nawet moze byc sprowadzony wjerzdza na teren ue i tylko kasacja
Niema z tego co wiem zapisane nic o wyspecjalizowanych warsztatach naprawczych
Tak kaze unia i my sie tak zgodzilismy to podpisac
A te nasze barany z tych urzedach poglupieli

dottycfn

To pokazuje, jak zbędna jest minimum połowa urzędasów, 3/4 przepisów itp

Michael Burgdorff

Salvage title, w USA takie auta praktycznie , nie sa dopuszczone ponownie do ruch. Istnieja wyjatki, gdzie takie auto odrestaurowane przez autoryzowane stacje naprawcze. Nawet po odbudowaniu i certyfikatach sprawnosci, taki pojazd traci okolo conajmniej 60% wartosci rynkowej, tym samym naprawa jego jest nie oplacalna, wtenczas trafia, albo na aukcje, albo na zlom. Poruszana sprawa to nic innego jak zwykla zawisc ludzka podsycana glupota.

Stefan Śmietanski

I jak to się skończyło?

Marcin Małecki

Salvage certificate of a vehicle to jest Świadectwo złomowania pojazdu

Pawel Sps

skarbówka już nie raz pokazała własne bezmuzgowie, gioś próbuje im dorównać.

Marek Deręgowski

Nagłośnijcie sprawę jak się tylko da ku przestrodze innych.

Marek Deręgowski

To jest zwrot akcyzy z odsetkami. Urzędnik prawdopodobnie w stopniu inspektora oraz jego naczelnik który podpisał wniosek powinni zostać przeniesieni na niższe stanowiska lub zwolnieni ze służby a dodatkowo ukarani finansowo tak jak to jest naprzykład w policji 3 miesięczne pobory do potrącenia na rzecz urzędu.

Marek Deręgowski

Należy zgłosić wniosek o dyscyplinarne zwolnienie takich nie kompetentnych urzędników, a człowiekowi który znalazł się w takiej sytuacji pomóc w wystąpieniu do sądu o odszkodowanie.

MrMarek41

I jak się ta sprawa skończyła?

XYZ

Ja bym nie obrażał osób, które pracują przy azbeście bo na zdejmowaniu azbest trzeba się znać. Natomiast przychylam się co do tego, że "urzędnicy" z GIOSpu powinni się doszkolić.

Jacek Fink-Finowicki

Oj Panie redaktorze… ta potężna kasa to ledwo cokolwiek powyżej minimalnej krajowej, więc jeśli dla Pana redaktora to jest olbrzymia kasa, to proszę się zatrudnić w GIOŚiu, WIOŚiu czy innym urzędzie. To po pierwsze.
Po drugie ten samochód był dlatego tani, że był uszkodzony w stopniu wymagającym jego naprawy przed rejestracją i tym samym wedle polskiego prawa był on odpadem tak długo jak nie jest przywrócony do stanu zdatnego do ruchu. Zatem urząd słusznie uznał, że został sprowadzony odpad. Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała by, gdyby pojazd został naprawiony w USA i dopuszczony tam do ruchu – wówczas ten pojazd byłby pojazdem a nie odpadem.
Owszem GIOŚ mógłby wysłać inspektora na oględziny, jednak tych inspektorów jest tak "dużo" bo ta praca jest tak "atrakcyjna" (biorom grube piniondze), że po prostu nie ma komu obrobić takiej sprawy (stąd dwa lata sprawa się ciągnęła). I owszem po naprawie pojazdu jego złomowanie jest bez sensu… ale w zamian powinno pójść wymierzenie kary za:
– sprowadzenie odpadu bez zezwolenia
– przetwarzanie odpadu bez zezwolenia (naprawę samochodu)
Mam zatem nadzieję, że opublikuje Pan listę zaniedbań urzędu skarbowego / wydziałów komunikacyjnych, które nie poinformowały GIOŚia o sprowadzeniu odpadów.

Viridian

Tytuł 'salvage' dostają wszystkie auta z ubezpieczeniową szkodą całkowitą, czyli zdecydowana większość sprowadzanych do Polski. Niekoniecznie są mocno uszkodzone, ale naprawa jest nieopłacalna zdaniem ubezpieczyciela. Auta rzeczywiście mocno uszkodzone dostają 'junk' a spotkałem się też z 'dismantled' w przypadku wraków niekompletnych.

Boski Oski

Jak to jest ze sprawne auto jest odpadem a jak wyjedziesz na polskie drogi to wiele odpadów jest uznawanych za sprawne auta, robią kurwe z logiki czy co ?? Po za tym gościu opłacił akcyze a to oznacza że użednika skarbowego zabolało coś w dupie myśle że chodzi o zazdrość

Piotr Nowak

Niestety to jest ten zysk przy sprowadzaniu samochodów z USA. Tak jak autor filmu mówi można wpakować się na minę i po dwóch latach nawet mieć problemy z zasypianiem. Problem wynika z kwalifikacji w USA i interpretacji jej w Polsce. Jeśli ktoś się zastanawia nad importem warto się dokładnie dowiedzieć bo można mieć problem na lata, przez chytrość)

KWASBASS

Powinieneś podawać imię i nazwisko tych urzedników .

Jo Bo

Wg KPA od decyzji (ostatecznej) termin odwołania to 14 dni, od postanowienia 7 dni.

jerzy czyz

Ta pisiorska banda nas wykończy.

Tomasz Żmuda

A co się dziwisz PiS obsadza wszelkie stanowiska swoimi …prababcia pinokia może być szefem urzędu …jak da radę dojść to znaczy że się nadaje

CitizenofHeaven74

Siódma minuta a już się tak wkurzyłem jak nigdy. Urzędasy pierdzą w fotele i chcą mieć wyniki bo góra pyta. Co za państwo z dykty i kartonu.

Hieronim Gąbka

To są realia życia w kondominium niemiecko-rosyjskim pod żydowskim zarządem powierniczym.

#MarysiaDab

Czyli krótko reasumując witamy w polsce !!!