Pierwsze auto do 10 000 zł powinno być trwałe i niedrogie w eksploatacji. Poznaj nasze propozycje, ich typowe usterki i ceny! Chcesz tanio ubezpieczyć auto? https://bit.ly/TanieUbezpieczeniePojazdu
Ale żeby było jasne – to nie jest typowe zestawienie „Top 10 aut do 10 tys. zł”. Inne nasze filmy też nie są typowymi „Top-ami”, bo pokazują nie tylko te najpewniejsze auta, lecz także takie, w przypadku których wskazana jest ostrożność przy wyborze wersji silnikowej.
Jednak tym razem postaraliśmy się o modele idealne na pierwsze auto – proste, niedrogie w eksploatacji samochody, które można kupić z niewielkim przebiegiem i (przy odrobinie cierpliwości) od pierwszego właściciela.
Nasz film o 10 pomysłach na pierwsze auto do 10 tys. zł jest jednocześnie kontynuacją poradników, tworzonych przede wszystkim dla fanów motoryzacji włoskiej, koreańskiej, japońskiej i francuskiej. Do tego dochodzą niemieckie marki, nie należące do grupy Volkswagena.
Dlatego kontynuujemy Strefę Wolną Od Volkswagena, z szacunkiem dla miłośników VAG-a, dla których zainaugurowaliśmy Strefę Volkswagena. W ten sposób każdy z Was znajdzie sobie miejsce dla siebie, wedle własnych preferencji, nie narażając się na ataki werbalne fanów opozycyjnych marek 🙂
Ale – do rzeczy.
Kupujemy pierwsze auto używane do 10 tys. zł.
Zakładamy odważnie, że nie jesteś kierowcą wyścigowym 🙂 i wystarczy Ci pojazd o przeciętnych osiągach. Taki wybór zapewnia najszersze pole manewru w ogłoszeniach, rośnie także szansa znalezienia samochodu z polskiego salonu. Do tego rozpoczynanie przygody z motoryzacją od bardzo mocnego i szybkiego auta nie sprzyja bezpieczeństwu Twojemu i innych uczestników ruchu, bo optymalna kolejność to: najpierw doświadczenie, a potem dopiero moc.
Najlepszą opcją jest zakup bezpośrednio od właściciela, w idealnym przypadku – pierwszego właściciela samochodu – jednak najczęściej samochody używane sprzedają komisy. Nieco pewniejszym źródłem aut z rynku wtórnego są salony samochodowe marek, które mają w Polsce oficjalnych importerów.
Są też komisy poleasingowe, ale tutaj opinie są podzielone, bo wielu nabywców odstraszają przebiegi oferowanych aut. Zdecydowana większość samochodów z ogłoszeń motoryzacyjnych pochodzi z importu, więc prawdopodobnie miały one jakąś wadę, na której tanim ogarnięciu zarabia handlarz.
Jaki samochód warto kupić?
Tym razem w zestawieniu „pierwszych aut” do 10 000 zł” proponujemy takie auta używane z ogłoszeń motoryzacyjnych:
Suzuki Swift III (2005-2010)
Citroen C1 I (2005-2014)
Dacia Logan I (2004-2013)
Fiat Grande Punto/Punto Evo/Punto (2005-2018)
Ford Ka II (2008-2016)
Honda Jazz II (2002-2008)
Mitsubishi Colt VI (2004-2013)
Nissan Note I (2006-2013)
Peugeot 207 (2006-2014)
Renault Clio III (2005-2012)
Zakup auta używanego wydaje się prosty, bo łatwo wydać pieniądze na lśniący, często odpicowany samochód. Jeżeli masz ogromne szczęście, to trafisz na zadbany, bezkolizyjny egzemplarz od uczciwego sprzedawcy. Ale w przypadku niektórych modeli prawdopodobieństwo takiego szczęścia jest astronomicznie niskie, dlatego lepiej przed zakupem pojechać do autoryzowanej stacji obsługi danej marki na wycenę stanu technicznego samochodu.
Chcesz jako pierwszy lub pierwsza dostawać od nas nowe filmy? Tak? 🙂 No to teraz:
Peugeot 207 z silnikiem benzynowym 1.6 16V 109 KM. Bez problemów z korozją i większych problemów z mechaniką. Dynamika przy tak małych rozmiarach może być zadowalająca.
Honda Jazz. Niektóre egzemplarze nie do konca odkrecają kierownicę przy skrętach i niby ten typ tak ma. Ogólnie polecam. Super auto, tym bardziej na pierwsze auto.
Prawo jazdy robilem na duzym fiacie,uczylem sie jezdzic przed egzaminem na prawko beczka w123 mercedesa.I moje pierwsze auto to bylo BMW E28 528i,pozniej E39 540i V8, pozniej E60M5 V10 ,pozniej tez E60-tki w gnojowce byly ale juz nowki i F11 530d a obecnie G31 540i i X7M50d.Ta E39 540i zostawilem i wyprulem z niej wszystko i robi za driftowoz plus dokupilem druga E39 528i i E46 330i i tak z zona i dziecmi driftujemy.Tak jak ja uczylem sie jazdy manualem i bez elektroniki pomagajacej w parkowaniu tak moja corka i syn 15latek jezdzi i driftuje E39 528i i E46 bez zadnych wspomagaczy i manulaem.Pozdrawiam z Irlandii
Oo akurat w kwestii 1.4 16v 95km od Fiata mogę się wypowiedzieć bo sam posiadam 😁 mój ma już 272k przebiegu i już się kończy silnik niestety już błąd wywala o wypadaniu zapłonow i kompresja na 2 i 3 cyl wynosi 8,5 bara zamiast fabrycznych 10,5. Mój ma już zmieniony olej przez poprzedniego właściciela na 10w40 i może dzięki jemu oleju nie zre jak smok tylko w granicach 0,5-0,9L na około 2k przebiegu. Zapewne jakbym wrócił do zalecanego 5w30 musiałbym cysterne oleju ze sobą wozić😂. Zawsze z tym silnikiem była 6 b skrzynia biegów i ja z nią większych problemów nie mam tylko biegi bardzo ciężko wchodzą czasem nawet nie chcą wejść, no cóż. Poza tym braniem oleju ale i tak nie za dużym i tą skrzynią to nawet fajny silnik, mój ma już 70k na LPG przejechane. A tak pytanie mam czy ta skrzynia 6 biegowa jest to M32 z bravo która była nie najlepsza czy jeszcze coś innego?
Od siebie jeszcze dodam: Hyundai getz 1.3 82km lubi się ze rdzą ale autko fajne, bardzo mało awaryjne i proste w obsłudze. Tylko nie polecałbym 1.1 bo ten silnik jest za słaby.
Disel w Punto 1.3 90kM większę pieniądze na serwis? Brak dwumasy ( chyba, że w wersjach 6 biegowych), łańcuch rozrządu, brak DPF, a i regeneracja wtryskiwaczy najtańsza z możliwych. Jeżdzę takim codziennie 120km. Psują się tylko pierdoły ( tanie, ale dość irytujące). Kocham te nagonki na diesla, ile to niby na serwis trzeba wydać. Zezłomowałem Mazdę 323F 2.0 DTiD z przebiegiem 370k ( oczywiście rdza), sam zrobiłem z tego 150k -> układ wtryskowy/ paliwowy, turbosprężarka itp. nie ruszane w tym czasie. W Grande szykuje się podobnie 🙂
Więcej Strefy Wolnej Od VW – TOP10, Testy, Auta Używane – http://bit.ly/StrefaWolnaOdVW Z szacunkiem dla fanów Volkswagena przedstawiamy 10 propozycji z motoryzacji alternatywnej.
cos tam napomkniete o toyocie aygo ale jednak na liscie jej nie ma .nie ma dziwne-po co polecac komus dobry woz-najlepiej niech kupi g… jak logan a pozniej wydaje kase na czesci i naprawy.logan rdzewieje a widzieliscie zardzewiala bezwypadkowa aygo?bo ja nie.silnik z aygo 1.0 68KM byl montowany w yarisie od x lat i nie slyszalem o nim zlych opini.mysle ze aygo to bdb wybor jesli ktos szuka malego auta.fakt ze vvti nie nadaja sie do lpg ale spalanie benzyny jest extremalnie niskie.zreszta na necie jest masa opinii uzytkownikow tego modelu toyoty.najlepiej kupowac od kogos kto nia jezdzil pare lat i jest z PL salonu-wiadomo ze bedzie troche drozej ale przynajmniej przebieg nie oszukany i przez pare lat moze sie okazac ze i tak wyszlo taniej .
Co do Mitsubishi Colta to się nie zgodzę z korozją i zużyciem kokpitu. Jak plastikowy twardy kokpit ma się zużyć. Wadami jego są, zepsuty wyświetlacz ze względu na słabe połączenia lutownicze, zgrzytający wsteczny czego wynikiem jest brak synchronizacji biegów oraz nie odbijająca kierownica na zakrętach. To są wady tego modelu a te wymienione w filmie to z sufitu. Silnik 1.3 bardzo bystry i dynamiczny, fajnie się nim wyprzedza.
NIE POLECAM Suzuki Swift, kierownica duża jak w ciężarówce, głośny jak traktor, niewygodny jak cholera! Do wyprzedzenia kogokolwiek potrzebujecie odcinek długości pasa startowego dla jumbojetów.
Wielokrotnie nagradzany, rodzinny salon sprzedaży nowych i używanych pojazdów w kilku lokalizacjach w całej Warszawie. Gwarancja najniższej ceny i najlepszej obsługi klienta.